Επιτρέπεται τελικά το ποδήλατο στις λεωφόρους της Αττικής; | αλλαγές στον ΚΟΚ για τα ΕΠΗΟ
Για την δική τους ασφάλεια αλλά και για την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών των δρόμων, τα ποδήλατα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε όλους τους δρόμους.
Ως βιώσιμο και οικονομικό μέσο αστικής μετακίνησης που εξυπηρετεί άριστα τον σκοπό του, το ποδήλατο γίνεται ένα ολοένα και πιο συχνό φαινόμενο και στους δρόμους των πόλεων. Αναμένεται μάλιστα να παίξει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο στο μέλλον και στην καταπολέμηση του κυκλοφοριακού χάους που παρατηρείται στα μεγάλα ελληνικά αστικά κέντρα.
Οι σχετικά πρόσφατες αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στον οποίο περιλήφθηκαν τα ΕΠΗΟ (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα), ήρθαν για να αναβαθμίσουν το ρόλο και του ποδηλάτου, στην ηλεκτρική του εκδοχή, αλλά και να «υπενθυμίσουν» στους χρήστες του, τις υποχρεώσεις που έχουν ώστε να κινούνται στο αστικό τοπίο με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε οδούς όπου υπάρχει λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων (στο δήμο Μαραθώνα δεν υπάρχει τέτοια λωρίδα) ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών και των Ε.Π.Η.Ο. να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.
Αν δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος οι ποδηλάτες είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος όλων των οδών, όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Από αυτό γίνεται εύκολα κατανοητό ότι υπάρχουν και οδοί όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία των ποδηλάτων.
Η απαγόρευση ισχύει λόγω του σχεδιασμού των δρόμων αλλά και της διαφοράς ταχύτητας που μπορεί να κινηθεί ένα ποδήλατο έναντι των υπόλοιπων οχημάτων. Η διαφορά είναι τόσο μεγάλη που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των ποδηλατών αλλά και την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.
Οι δρόμοι λοιπόν στους οποίους απαγορεύεται η κίνηση στους ποδηλάτες είναι οι αυτοκινητόδρομοι και οι οδοί ταχείας κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ οδός ταχείας κυκλοφορίας είναι οδός ειδικής μελέτης και κατασκευής για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσικλετών, η οποία δεν εξυπηρετεί τις συνορεύουσες με αυτήν ιδιοκτησίες παρά μόνο με παράπλευρες βοηθητικές οδούς και κόμβους. Έχει δηλαδή παρόμοια χαρακτηριστικά με τον αυτοκινητόδρομο.
Η συγκεκριμένη οδός συνδέεται μόνο με ειδικής διάταξης ισόπεδους ή ανισόπεδους κόμβους με το υπόλοιπο κύριο οδικό δίκτυο, δεν διασταυρώνεται ισόπεδα με άλλη οδό, μονοπάτι, σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή και έχει ειδική σήμανση με πινακίδες ως οδός ταχείας κυκλοφορίας.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι εντός του αστικού ιστού στις μεγάλες λεωφόρους της πρωτεύουσας, όπως είναι για παράδειγμα η Αθηνών, η Αλεξάνδρας, η Κηφισίας, η Μεσογείων, η Κατεχάκη, η Πειραιώς, η Λ.Μαραθώνος και η Λ.Σχινιά τα ποδήλατα επιτρέπεται να κινούνται.
Ωστόσο δεν είναι όλες οι λεωφόροι το ίδιο ασφαλείς, ενώ δεν έχουν σε όλο το μήκος τους τις ίδιες προδιαγραφές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η λεωφόρος Συγγρού, η οποία από το ύψος του Φιξ και έπειτα (και προς τις δύο κατευθύνσεις), πληροί όλες τις προϋποθέσεις της οδού ταχείας κυκλοφορίας, κάτι που ισχύει φυσικά για τη λεωφόρο Κηφισού.
Την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου θα γίνει η πρώτη ποδηλατοβόλτα για το 2023!
Διαδρομή: Νέα Μάκρη <-> Τύμβος Μαραθώνα
Ώρα συνάντησης - 6:15μμ.
Ώρα εκκίνησης - 6:30μμ.
Σημείο εκκίνησης: Λιμανάκι Νέας Μάκρης (μπροστά από το φωταγωγημένο καραβάκι)
Συμμετοχή μόνο για ενήλικες - δωρεάν
Εκτιμάται ότι η συνολική διάρκεια της ποδηλατοβόλτας θα είναι 1 ώρα και περίπου 10χλμ. ενώ οι θερμίδες που θα κάψουμε 200!
Επισημαίνεται ότι:
Τηρούμε τους κανόνες του ΚΟΚ και σεβόμαστε όλα τα οχήματα και τους πεζούς. Ο σεβασμός στην ζωή και τον συνάνθρωπο είναι αυτονόητος.
Η βόλτα αφορά σε ενήλικες και μόνο, όπου ο καθένας είναι απόλυτα υπεύθυνος για τον εαυτό του, τον εξοπλισμό του (κράνος, φωτάκια, κτλ) αλλά και τη φυσική του κατάσταση. Η βόλτα δεν θα είναι αθλητικών απαιτήσεων αλλά σε χαλαρούς ρυθμούς (10-20χλμ./ώρα).
Συμμετέχουμε όλοι ισότιμα, χωρίς ανταγωνιστική διάθεση αλλά ως παρέα με χαλαρή διάθεση.
Η ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του ποδηλάτου του αλλά και η ορθή χρήση του ή ενδεχόμενη επισκευή (π.χ. έσκασε μια σαμπρέλα) ανήκει αποκλειστικά σε κάθε συμμετέχοντα. Το Bicyclon δεν έχει τον ρόλο του μηχανικού ποδηλάτων
Μία πρωτοβουλία της Bicyclon με την ένθερμη στήριξη του We Love Marathon!
Πρέπει να τονιστεί με κεφαλαία γράμματα ότι:
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΛΑΜΠ. ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΚΑΛΥΨΗ, ΣΥΝΟΔΕΙΑ Ή ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΑΙ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ!!!
Πηγή: carandmotor.gr
コメント