top of page

Η αγιογράφος Αποστολία Κιοκμένογλου

Η Βυζαντινή Ορθόδοξη Αγιογραφία δεν είναι απλά μια «τέχνη», είναι Ιερή Τέχνη.

Δεν είναι «ζωγραφική», είναι Θεολογία.

Δεν είναι «καλλιτεχνική έκφραση», είναι προσδοκία σωτηρίας.

Δεν είναι «στολίδι», είναι συνάντηση με το Θεό.

Δεν είναι «φωτογραφία», αλλά «εις Χριστόν παιδαγωγία».

Δεν είναι «αντικείμενο», αλλά ιερό σκεύος.

Δεν είναι «υλική αξία», είναι υπέρβαση.

Δεν είναι «συλλεκτικό είδος», αλλά παρηγοριά και ανάπαυση των πιστών κοντά στον Τριαδικό Θεό!

Η Αποστολία Κιοκμένογλου, κάτοικος της Ν. Μάκρης και τα έργα της

Αυτά τα λόγια τα έχει σαν «οδηγό» η αγιογράφος Αποστολία Κιοκμένογλου. Αυτά τα λόγια τα έχει στο μυαλό της και στην ψυχή της και εμπνέεται. Χρόνια κάτοικος της Νέας Μάκρης, η Αποστολία Κιοκμένογλου και η οικογένεια της μένουν στην Ανατολή, όπου και έχει το εργαστήριό της, μαζί με όλο το έργο της.

Η Αποστολία Κιοκμένογλου, κάτοικος της Ν. Μάκρης και τα έργα της

Η Αποστολία Κιοκμένογλου, κάτοικος της Ν. Μάκρης και τα έργα της

Η πρώτη της επαφή με τον τομέα της αγιογραφίας ήταν με τον Σπήλιο Τσούνη, ενώ η πρώτη της δασκάλα ήταν η Ελένη Βασιλοπούλου. Στο Μουσείο Μπενάκη γνώρισε την Περιμενή Κατερίνα, η οποία και την μύησε στην τεχνική της εγκαυστικής (κερί με χρώμα), μια διαδικασία αρκετά δύσκολη, αλλά με μαγικό αποτέλεσμα. Στο Εργαστήριο Εικονογραφικής Τέχνης (Αγιογραφείο της Θεολογικής Σχολής) μαθήτευσε κοντά στον Γεώργιο Κόρδη . Εκεί γνώρισε επίσης τον Νεκτάριο Μαμάη αλλά και τον Κανέλλο Κανελλόπουλο. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την παρακολούθηση του σεμιναρίου του Ιδρύματος της Επισκοπής, αλλά και στην ARTEC στο ΤΕΙ Αθήνας. Εκεί πραγματοποιήθηκε μια όμορφη συνάντηση με τον Σταύρο Τσακίδη. Στον Επιμορφωτικό Σύλλογο Νέας Μάκρης, παρέδιδε μαθήματα αγιογραφίας, επι 4 έτη.

Το εργαστήριό στην περιοχή του Άγιου Εφραίμ, είναι επισκέψιμο κατόπιν ραντεβού (τηλ.6936842329) για να δεις τα έργα από κοντά, να αποκτήσεις μια εικόνα ή αν σε ενδιαφέρει να ξεκινήσεις μαθήματα αγιογραφίας

Έργο και τεχνικές


Η βάση της εικόνας είναι από φυσικό ξύλο προετοιμασμένο κατάλληλα. Έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν πολλές τεχνικές όπως η "Εγκαυστική". Τώρα τα έργα της έχουν το δικό της προσωπικό ύφος και χρησιμοποιεί κυρίως την διαδικασία της Αυγοτέμπερας με λεπτομέρεια από χρυσό - Στιλβάτο (24 Καράτια).

Συνήθως, μεταξύ άλλων, τα έργα της κυμαίνονται στις διαστάσεις 30Χ40εκ. και 20Χ30 εκ.


>> Ο Άγιος Βασίλειος έχει πει: «ότι ο λόγος μεταδίδεται δια της ακοής, η ζωγραφική τον δεικνύει σιωπηρά με την παράσταση». Ισχύει τελικά; Ποια η άποψή σας;


>> Ισχύει, ναι. Μιλάει στην ψυχή. Ο αγιογράφος πρέπει να είναι υπεύθυνος. Ένα έργο που θα προσευχηθεί κάποιος, έχει πετύχει την αξία του. Είναι λειτουργική τέχνη.


Η Αποστολία Κιοκμένογλου, κάτοικος της Ν. Μάκρης και τα έργα της

 

Φαίη Παπαλά

Φοιτήτρια Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών

Comments


bottom of page