top of page

Πόσο επικίνδυνη είναι τελικά η μοτοσυκλέτα;

Έγινε ενημέρωση: 4 Ιαν 2021

Η χώρα μας είναι πρώτη στην Ευρώπη στα τροχαία ατυχήματα με μοτοσυκλέτα...

Είναι η μοτοσυκλέτα όμως επικίνδυνο όχημα; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: ΟΧΙ!



Κανένα όχημα με έγκριση τύπου και νόμιμη άδεια, σωστά συντηρημένο, δεν είναι επικίνδυνο.


Είναι επικίνδυνη η χρήση της μοτοσυκλέτας στο καθημερινό οδικό περιβάλλον; Όχι, αλλά παρουσιάζει περισσότερους πιθανούς κινδύνους τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος σ’ αυτό το οδικό περιβάλλον, προφανώς λόγω της τεχνικής κατασκευής του οχήματος.


Η μοτοσυκλέτα αγαπήθηκε και χρησιμοποιήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο για πάνω από έναν αιώνα για πολλούς λόγους, όμως εδώ στον ευρωπαϊκό νότο η μοτοσυκλέτα έδωσε λύσεις ζωής μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η φτώχεια και οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν τον σημαντικότερο ρόλο στο να γίνει η μοτοσυκλέτα το αγαπημένο όχημα εκατομμυρίων.

Δείτε μια στατιστική που μας ενδιαφέρει: Υπάρχουν περίπου 23.000.000 μοτοσυκλέτες σε 31 ευρωπαϊκές χώρες σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών. Επτά χώρες έχουν πάνω από ένα εκατομμύριο μοτοσυκλέτες, με την Ιταλία να κατέχει την κορυφαία θέση με 6,5 εκατ. ενώ η Ελλάδα έχει 1,6 εκατομμύρια μοτοσυκλέτες.


Με άλλα λόγια είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη αναλογικά στην κατοχή μοτοσυκλετών και στα διανυόμενα οχηματοχιλιόμετρα σίγουρα λόγω καιρικών συνθηκών! Στην ψυχρή στατιστική αυτό θα δικαιολογούσε και την πρωτιά στα ατυχήματα, αλλά αυτή η στατιστική μάλλον αηδιάζει...


Η Ελλάδα δεν είναι η πλέον επικίνδυνη χώρα για τους μοτοσυκλετιστές. Ας το δούμε στατιστικά. Ορίζοντας τον βαθμό επικινδυνότητας κάθε χώρας πρέπει να υπολογίσουμε το αριθμό των εγγεγραμμένων μοτοσυκλετών ανά θανατηφόρο δυστύχημα. Περισσότερες μοτοσυκλέτες ανά θανατηφόρο δυστύχημα, ασφαλέστερη η χώρα. Με αυτή την παραδοχή δείτε πώς κατατάσσονται οι χώρες όπου 1 η ασφαλέστερη χώρα και 25 η πιο επικίνδυνη χώρα.

  • Σχετικά επικίνδυνες: 25 Κροατία, 24 Ιρλανδία, 23 Πολωνία 22 Πορτογαλία, 21 Γαλλία, 20 Λετονία, 19 Σλοβακία, 18 Σλοβενία 17 Λουξεμβούργο, 16 Μεγάλη Βρετανία, 15 Βέλγιο, 14 Ουγγαρία, 13 Εσθονία

  • Σχετικά ασφαλείς: 5.000 - 7.000 ατυχήματα 12η η Ελλάδα, 11 Μάλτα, 10 Τσεχική Δημοκρατία, 9 Γερμανία, 8 Αυστρία 7 Σουηδία, 6 Ιταλία, 5 Φινλανδία, 4 Ισπανία 3 Ελβετία, 2 Ολλανδία, 1 Δανία

Ο μύθος επίσης ότι «στα καλά καθούμενα εκεί που πηγαίνει κάποιος με τη μοτοσυκλέτα του …πέφτει και χτυπά» πρέπει να τελειώνει! Tα ατυχήματα που η αιτία τους αφορά μόνο στη μοτοσυκλέτα είναι μόλις 4 στα 13 ενώ αντίθετα τα 9 στα 13 των αιτιών περιλαμβάνουν συμμετοχή και άλλου οχήματος.


Ερευνήθηκε και η συμμετοχή του οδικού δικτύου στα τροχαία δυστυχήματα. Η ποιότητα του οδοστρώματος και η συντήρησή του είναι υψίστης σημασίας για την ασφάλεια των μοτοσυκλετών.

Μια σύγκριση μεταξύ χωρών δείχνει ότι οι πιο επικίνδυνες οδικές υποδομές υπάρχουν στην Ελλάδα και η λιγότερο επικίνδυνες στη Δανία.

Ας δούμε την ποιότητα της οδικής υποδομής για κάθε χώρα.

  • Χαμηλότερη ποιότητα: 15η Ελλάδα, 14η Βέλγιο, 13η Ισπανία, 12η Ιταλία, 11η Γαλλία

  • Ενδιάμεσο: 10η Φινλανδία, 9η Τσεχική Δημοκρατία, 8η Σουηδία, 7η Ελβετία, 6η Πορτογαλία

  • Υψηλότερη ποιότητα: 5η Γερμανία, 4η Νορβηγία, 3η Ολλανδία, 2η Μεγάλη Βρετανία, 1η Δανία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα 3 κορυφαία προβλήματα οδικής υποδομής είναι τα ίδια για όλες τις χώρες.

  1. κακή συντήρηση (λακκούβες, γεμίσεις)

  2. η ίδια η επιφάνεια του οδοστρώματος / ποιότητα ασφαλτοτάπητα (ολισθηρό, μπαλωμένο, διογκώσεις ασφάλτου)

  3. οριζόντια σήμανση (γραμμές, προειδοποιήσεις, βέλη)


Σήμερα Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε άλλο ένα σοβαρό τροχαίο με μοτοσικλέτα, στη Λ.Μαραθώνος στο Μαραθώνα. Τα τροχαία δυστυχήματα, έχουν όλα προαναγγελθεί αφού τίποτα ουσιαστικό δεν γίνεται. Λείπουν οι ημερομηνίες και οι πρωταγωνιστές τους...

 

Θωμάς Κακαδιάρης, μοτοσυκλετιστής

Διαβάστε αναλυτικότερα στο: https://www.taxydromos.gr

Comments


bottom of page